OBOS Kjørbosprinten 2024

Tid for Kjørboregattaen - høstens vakreste eventyr!

Helgen lørdag 31. august og søndag 1. september arrangerer Bærum Roklubb årets Kjørboregatta med nesten 1000 startende roere fra omtrent 20 ulike klubber fra hele landet. Til sammen skal nesten 500 båter starte, ro over banen og i mål. Så mange som 100 personer fra Bærum Roklubb, medlemmer og foreldre til barn og ungdom, deltar på å arrangere denne flotte regattaen! For mange barn og ungdommer blir OBOS Kjørbosprinten deres aller første regatta.

Hvorfor er Kjørbosprinten en barne- og ungdomsregatta? Det er en sprintregatta på kun 500 meter, alle får egen båtholder på start som gjør det ekstra trygt og akkurat som i de største regattaene, og det er premiering i alle løp!

Vi er mange ivrige medlemmer og foreldre i Bærum Roklubb som samarbeider om å arrangere Kjørbosprinten, fullt vitende om at innsatsen skal gi alle en god opplevelse med mestring og glede! Dessuten er dette kanskje den mest publikumsvennlige regattaen hvor publikum kan følge målspurten og målgangen tett på.

Deltakere og publikum kan følge med på startlister og resultater fra regattaen! Også en del praktisk generell informasjon om regattaen finner du her.

Alle oppfordres også til å følge arrangementet på vår Facebookside. Her legger vi ut praktisk informasjon som parkering, kontaktinfo til stevnelege, baneanvisning, etc. Så klikk på at du «Skal» på OBOS Kjørbosprinten 2024.

Sandvika Byfest (www.sandvikabyfest.no) pågår samtidig med vår regatta. Dette arrangementet vil samle mange mennesker i Sandvika gjennom helgen med spennende program for store og små. På Kadettangen blir det tivoli, matmarked, dragebåter, idrettstorg og selvfølgelig vår regatta!

Men det beste matmarkedet finner du uansett hos oss! Vår sørafrikanske pappa har tatt med seg sine Braai-kunstner, som er selve utmåten å lage mat på. Han griller Texburgere som du ikke bør gå glipp av! Våre hamburgere og all annen mat vi tilbyr tilberedes med kjærlig omtanke for god næring, smak og glede – for idrettslige prestasjoner. Det er bare å glede seg. Det gjør vi.

Vi ønsker å takke alle våre støttespillere og sponsorer til OBOS Kjørbosprinten 2024. Foreløpig er dette:

Rema 1000 Sandvika Vest

Bærum Roklubbs Trond Amundsen tok mange fine bilder under Kjørbosprinten 2024. Her kan du se alle bildene og laste ned det du ønsker. Men skal du bruke bildet offentlig må du kreditere fotografen ved å angi «Foto av Trond Amundsen«.