Norgesmesterskapene 2018

Les om resultatene til Bærum Roklubb i Norgesmesterskapene i roing 2018

Gratulerer til Lars Moberg Værnes og Øystein Dingen Endresen som vant et sterkt og veldig gledelig NM-sølv i junior A dobbeltsculler.

Det ble en veldig spennende finale, hvor Bærum lå foran i store deler av løpet, og kjempet om gullet helt til siste meterne før mål. Bærumsbåten (som den eneste) fikk superlativer fra kommentator som bemerket god teknisk roing, med catch and release; gode catcher, gode fraspark, hengte bra på rygg og armer, og sendtebåt.

Stavanger Roklubb ved Håkon B. Vengnes og Rasmus K. Rasmussen vant gullet, og Tønsberg, ved Lars Jørann Lindgren og Isak Vartal-Gjerde fikk bronsen.

Bærum roklubb ved Synnøve Gillebo Foss og Hilde Gudem kom på selveste NRK sportsrevyen med sitt fantastisk gode løp i senior lettvekt dobbeltsculler, hvor de ledet overlegent helt til det var 40 meter igjen til mål. Da ble det dramatikk, med fisk og velt, hvorav kommentatoren på Årungen bemerket at dette kom til å gå inn i NM-historien.

Bærum Roklubbs herrer seniorer bemerket seg også positivt med å komme til finalen i herrer senior dobbelsculler. I et tøft heat der vinnerene, Kjetil Borch og Olaf Tufte også rodde raskt nok til å ta kongepokalen tok bærumsguttene Andreas Berge og Halvor West en god 5. plass.

Det var også jubileumsregatta i helgen hvor Ida Moberg Værnes rodde inn til en fin sølvmedalje i singel junior B.

I junior C dobbeltsculler fikk Bærum en flott andreplass ved Noah Holger Fangel og Brage Skaar, og Emil Svanes og Thov Espeseth en god fjerdeplass i ett meget tett heat.

På søndagen rodde Tuva Skatt Gillebo og Ida Moberg Værnes inn til bronsemedalje i junior B.

Emil Svanes og Thov Espeseth gjorde ett sterkt løp som holdt til en annen plass i junior C.