Coupe de la Jeunesse 2023

Fem utøvere fra Bærum Roklubb deltok i Coupe de la Jeunesse 2023 på Bosbaan i Amsterdam. Norge stilte med en ren Bærumsbåt i JM4- i tillegg til at én av roerne i JM4x var fra Bærum. Det var for øvrig en stor norsk delegasjon som deltok på årets regatta, hele 21 roere fra Norge.

Fra venstre Sander Stundal de Vos, Christian Riis, Eskil Barski Steinmoen, Ferdinand Tenden (disse fire utgjorde Norges JM4-) og Ask Bergmann (i Norges JM4x), alle fra Bærum Roklubb.

Norges JM4- gikk inn til sjette og siste plass med tiden 6.36.03 i A-finalen, en flott innsats og meget godt resultat. Denne båten stod for Norges beste resultat i denne regattaen!

Norges JM4x gikk inn til fjerde plass i B-finalen med tiden 6.20.05.

Norges JM4- på vei ut til A-finalen siste regattadag, gjennomgår full sjekk og kontroll av passet til roerne.
Norges U19-landslag med trenere og støtteapparat. Bærum Roklubbs trener Helge Bjonge nr 2 fra venstre.

Det var i alt 16 nasjoner som deltok. Norge kom sammenlagt på 13. plass, rett bak Danmark, men foran Belgia, Portugal og Sverige. Mens i toppen tronet England, Italia, Frankrike og Østerike.

Les også alle resultatene fra regattaen Coupe de la Jeunesse 2023 på Time Team