Resultater fra NM 2021

Våre juniorroere har forberedt seg godt til NM gjennom sommeren, og imponerte stort denne helgen. Vi har en herlig sosial gjeng med flotte ungdommer som finner glede med trening og samhold. Og nå har de også oppnådd gode resultater. Vi gratulerer alle våre utøvere med vel gjennomført deltakelse i helgens regatta og spesielt til dere som klarte å høste imponerende NM-medaljer!

Fredag tok Bærum Roklubb bronse i åtter med cox (HJA 8+). I båten satt kun to junior A-roere, de øvrige er fortsatt bare junior B-roere. Så dette var en sterk prestasjon. På bildet over står fra venstre: Jacob, Michael, Emil, Ferdinand, Marcus, Christian, Ask, Sander, Oliver og Haakon.

Lørdag rodde våre to junior B og C jenter til en sølvmedlaje i dobbeltsculler (DJA 2x). For en prestasjon! Fay og Kaja kom i mål med tiden 7:34,4.

Deretter kom en overraskende positiv tredjeplass for våre gutter i firer uten (HJA 4-). De rodde inn til den utrolige tiden 6:35,53. Alt klaffet. For en innsats!

Og da vi nesten trodde de fleste øvrige medaljemulighetene var kjørt, stilte Fay til start i DJA 1x. Fay er en av våre junior C-roere, så bare å stille i A-klassen mot 3-4 år eldre utøvere er utrolig tøft. Vi fikk se et nervepirrende løp der Fay fikk en god start, og helt frem til 1000 meter kjempet hun om ledelsen. Men Fay holdt tempoet, god teknikk og krefter igjen, og serverte hele Bærum Roklubb «kronen på verket» da hun rodde inn til seier og gull med flere båtlengders ledelse til neste båt. Fantastisk prestasjon!